Pedagog
Terapia pedagogiczna to proces oddziaływań, szereg całościowych działań o charakterze pedagogicznym, nastawionych na pomoc dziecku, niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych. To podwyższanie samooceny i motywacji do dalszego działania w obowiązkach szkolnych. Terapia ta dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych oraz społeczno-emocjonalnych.
Terapia pedagogiczna prowadzona jest w formie zajęć indywidualnych bądź konsultacji terapeutycznych w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia stwierdzonych trudności u ucznia. Spotkania odbywają się cyklicznie, składają się z odpowiednio dobranych i zróżnicowanych metod i form pracy, ćwiczeń, gier i zabaw.
Cele terapii pedagogicznej:
- stymulowanie rozwoju dziecka poprzez poszerzanie sfery poznawczej i pamięci stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psycho-motorycznych,
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach,
- eliminowanie niepowodzeń szkolnych poprzez wykorzystywanie różnych technik stymulacyjnych i terapeutycznych,
- eliminowanie niepowodzeń emocjonalno-społecznych i ich konsekwencji.
Oferujemy:
- zajęcia terapeutyczne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami manualno-grafomotorycznymi,
- zajęcia dla dzieci z ADHD,
- zajęcia dla dzieci z autyzmem, z Zespołem Aspergera oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju,
- terapię dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysgrafia)
- niwelowanie trudności i niepowodzeń szkolnych poprzez usprawnienie percepcji słuchowej, wzrokowej, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, doskonalenie techniki czytania,
- terapię dzieci mających trudności z ortografią (dysortografia)
- utrwalenie zasad pisowni
- kreatywne formy uczenia się
- alternatywne formy dostosowane do dysfunkcji w danych obszarach sensorycznych
- trening technik pamięci,
- terapię dzieci mających trudności w matematyce (dyskalkulia)
- niwelowanie trudności oraz dostosowanie dziecka do wymagań stawianych w tej dziedzinie przez szkołę i życie codzienne,
- zajęcia dla dzieci z opiniami i orzeczeniami z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
- zajęcia z zakresu stymulacji rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym:
- przygotowanie dzieci przedszkolnych do pójścia do szkoły (zapewnienie dzieciom tzw. dobrego startu), rozwijanie zdolności poznawczych i umiejętności społecznych, przezwyciężanie zaburzeń i deficytów rozwojowych i uzupełnienie materiału programowego szkoły.
Prosimy o zabranie ze sobą:
- zeszytów dziecka,
- wcześniejszych opinii, jeśli dziecko już było badane,
- wszelkiej innej dokumentacji dotyczącej ucznia np. notatki od nauczyciela.
Poznaj naszych terapeutów pedagogicznych
mgr Iwona Witak
Magister pedagogiki, logopeda, terapeuta pedagogiczny.
Jestem pracownikiem w przychodniach oraz w szkole. Moje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i niemowlętami na wielu płaszczyznach jest przyczyną profesjonalizmu, który jest wynikiem pełnego zaangażowania w ludzi na najważniejszych etapach ich rozwoju i edukacji. Zdecydowanie praca jest moją pasją!
Prywatnie mama dwóch wspaniałych chłopców - Antosia i Frania. W relacjach z dorosłymi radzi sobie równie doskonale 🙂.
Agnieszka Matysiak
Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, oligofrenopedagogiem. Doświadczenie zawodowe zdobywałam będąc przez dwa lata wychowawcą klas 0. Obecnie pracuję w szkole jako nauczycielka współorganizująca kształcenie specjalne.
Podczas pracy z małymi dziećmi stawiam na naukę poprzez zabawę, gry terapeutyczne.
Nieustająco pogłębiam swoją wiedzę, doskonalę swoje umiejętności poprzez studia, kursy oraz czytanie fachowej literatury.
mgr Julita Cieślak
Jestem magistrem pedagogiki z wieloletnim doświadczeniem. Ukończyłam magisterium na Uniwersytecie Gdańskim oraz specjalizację w zakresie terapii psychologicznej na Uniwersytecie Łódzkim. Przez 16 lat prowadziłam ośrodki terapeutyczne w Polsce dla dzieci, młodzieży i dorosłych z deficytami i zaburzeniami. Ukończyłam także studia podyplomowe w zakresie kierowania i organizacji pomocy społecznej. W latach 96-97 odbyłam staż doktorancki na Uniwersytecie Gdańskim – Wydział Pedagogika. Uczestniczyłam w nowatorskim projekcie wprowadzenie integracji do szkół polskich. Prowadziłam szkolenia w zakresie diagnozy i terapii klinicznej. W 2004 roku ukończyłam szkolenie w Synapsis w zakresie diagnozy oraz metod terapii z dzieckiem autystycznym (3-modułowa terapia behawioralna). Od tego czasu podnoszę swoje kwalifikacje w tym zakresie. W swojej pracy wykorzystuję metody behawioralne oraz behawioralno-poznawcze. Korzystam także z metody Sunrise oraz Floortime w zależności od wieku i psychofizycznego funkcjonowania dziecka. Aby uatrakcyjnić swój repertuar zawodowy ukończyłam szkolenia w zakresie alternatywnych i kreatywnych form komunikacji, metod polisensorycznych, treningu umiejętności społecznych, konstruowania indywidualnych programów terapeutycznych, rewalidację osób z upośledzeniem umysłowym, pedagogiki zabawy Klanza. Ukończyłam muzykoterapię według metod profesora Kieryła oraz metod Orffa, artterapię.
Jestem trenerem technik pamięci oraz kreatywnych form uczenia się, a także metod profesor M. Bogdanowicz Ortograffiti dla uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi (dysleksja), metod profesor Gruszczyk-Kolczyńskiej w zakresie logicznego myślenia, metod przeciwdziałania agresji, treningu antystresowego, autogennego i ekspozycyjnego.
Odbyłam szkolenie w zakresie mediacji z pacjentem i rodziną oraz mediacji z pacjentem i szkołą.
Jestem szczęśliwą mamą dwójki dzieci, które dostarczają mi wielu atrakcji i inspiracji, są źródłem mojego natchnienia zawodowego. Jestem osoba wesołą, kreatywną i konsekwentną.